Zoekmachine Optimalisatie

Je hebt een mooie website die goed vertaald wat je doet of verkoopt. Ondanks dat je website is voorzien van een huisstijl, contactgegevens en een ‘over ons’ pagina blijven de telefoontjes en mailtjes maar uit. Bekend probleem? Wellicht is het dan een goed idee om te investeren in zoekmachine optimalisatie. Dit helpt je website om hogere posities in Google te behalen, wat al snel meer verkeer en meer klanten oplevert. Wanneer je website al hoog staat in Google is het belangrijk om deze positie te verdedigen. Het optimaliseren van je website voor een zoekmachine is ook hier de juiste aanpak. Ook wanneer je op zoek bent naar een lange termijn oplossing is zoekmachine optimalisatie het antwoord!

Optimaliseren vs. Adverteren

Anders dan adverteren op Google, is zoekmachine optimalisatie een lange termijn oplossing. Hoewel hiermee soms op korte termijn al effecten zichtbaar zijn, merk je vaak pas na een langere periode de daadwerkelijke impact. Bij online advertenties zie je vaak direct al resultaat waarmee dit op korte termijn een beter effect heeft. Zet je advertenties vandaag online dan zie je morgen al meer verkeer op je website. Een voordeel van zoekmachine optimalisatie is dan weer dat de effecten een stuk langer merkbaar zijn.

Voordelen

  • Beter vindbaar op Google
  • Hogere organische posities binnen Google
  • Effecten zijn langer merkbaar
  • Grotere lange termijn zichtbaarheid
  • Geen maandelijkse campagne kosten
  • Geen exponentiele kosten bij meer verkeer

Kosten zoekmachine optimalisatie

In tegenstelling tot wat soms gedacht wordt, is zoekmachine optimalisatie niet gratis. Het kost immers tijd om kansen te vinden en gevaren tegen te gaan. Ook het schrijven of aanpassen van content en het doorvoeren van aanpassingen op een website kost veel tijd. Wel is het zo dat de kosten voor zoekmachine optimalisatie zich niet vertalen in een campagnebudget. Het zijn namelijk de aanpassingen aan je website die je helpen hoger in Google te komen.

Hoeveel het optimaliseren van je website voor zoekmachines uiteindelijk kost hangt heel erg af van de tijdsinvestering die je bereid bent te maken. Veel uitvoerend werk kun je namelijk zelf doen! Denk hierbij aan het opstellen van teksten. In dit geval treed ik op als adviseur waarin ik duidelijk kijk naar de verbeterpunten en op zoek ga naar bedreigingen. Ook begeleid ik in de uitvoering van de hieruit volgende actiepunten. Geef je de uitvoering liever volledig uit handen dan ben ik uiteraard ook van dienst.

Werkwijze

Zoekmachine optimalisatie begint met een nulmeting. Het in kaart brengen van de huidige stand van zaken is essentieel om te bepalen waar moet worden geoptimaliseerd. Dit doe ik aan de hand van een SEO audit, waarin vaak al een aantal duidelijke verbeterpunten naar voren komen. Deze verbeterpunten dienen als basis voor de uit te voeren werkzaamheden. Ik biedt hierbij een heldere uitleg wat verbeterd moet worden en waarom. Hulp nodig bij het optimaliseren van je website? Neem dan vrijblijvend contact op! Ik help je graag verder!

Meer weten?

Wil je online beter gevonden worden? Neem dan vrijblijvend contact met me op. Ik help je graag verder!