Webdesign

Een goed begin is het halve werk is bij je website een eerste stap naar succes. Vaak begint een zoektocht naar product of dienst tegenwoordig online, een goede website is daarom erg belangrijk. Het is je visitekaartje naar de wereld en een eerste indruk naar een potentiële klant. Goed webdesign is gebruiksvriendelijk en draagt bij aan de merkbeleving. Ook moet met het ontwerp rekening worden gehouden met beeldscherm afmetingen. Zo moet een website er net zo goed uitzien op een laptop als op een smartphone. Als laatste moet een website goed worden gevonden en doen waar het voor gemaakt is: klanten binnenhalen.

Responsive design

Mobiel internetten is niet meer weg te denken. Tegenwoordig worden websites al voornamelijk mobiel bezocht. Je website optimaliseren zodat het ook mobiel goed wordt weergegeven is daarom dan ook erg belangrijk. De beste manier om dit te doen is door middel van responsive webdesign. Een responsive webdesign houdt in dat een website zich automatisch aanpast een het formaat van een beeldscherm. Samen met mijn kennispartners hanteer ik een ‘mobile-first’ aanpak. Hierin gaat de meeste aandacht uit naar een mobiel design. Zo bouwen we een website die functioneel is, geoptimaliseerd voor mobiel gebruik en natuurlijk alles uitstraalt wat jij bent of je bedrijf is.

Vindbaarheid

Bij het design van een website wordt ook rekening gehouden met de vindbaarheid. Naast dat een website er goed uitziet en functioneel is, moet deze ook worden gebruikt. Dit kan alleen als de website goed is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Na het in kaart brengen van de belangrijkste producten of diensten wordt een zoekwoordonderzoek uitgevoerd. Deze dient als basis voor het schrijven van goed content, de kern van goede zoekmachine optimalisatie. Ook worden bij het ontwerp alle technisch noodzakelijke aanpassingen doorgevoerd om de website direct goed zichtbaar te maken binnen zoekmachines.

Hulprogramma’s

Om goed te kunnen meten hoe bezoekers zich gedragen op een website is Google Analytics onmisbaar. Via deze tool kun je gemakkelijk terugzien hoeveel bezoekers je website heeft gehad binnen een bepaalde periode, wat deze bezoekers gedaan hebben, of waar deze bezoekers zijn afgehaakt. Naast dat het belangrijk is om deze data in te kunnen zien, is het ook essentieel voor zoekmachine optimalisatie. Data verzameld over een langere periode zegt namelijk meer dan data verzameld over een korte periode. Ook is het belangrijk om te meten hoe je bezoekers zich gedragen op je website als je online wilt adverteren, bijvoorbeeld via Google AdWords.

Website beheer

Na opbouw komt onderhoudt. Dit geldt niet alleen voor goed verzorgde advertentiecampagnes of dure auto’s, maar ook voor professionele WordPress websites. De voordelen van goed onderhoudt spreken voor zich: Je website is altijd voorzien van de laatste technische updates en voldoet aan de laatste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Een groot voordeel van WorPress is dat het erg toegankelijk is en makkelijk te gebruiken. Hierdoor kun je het beheer ook voor eigen rekening te nemen. Wat echter vaak gebeurt is dat hier te weinig aandacht aan wordt besteed, waardoor een website al snel minder effectief zijn werk doet. Samen met mijn kennispartners nemen wij graag het beheer van je over. Zo heb je zonder zorgen een actuele en effectieve website.

Werkwijze

Samen met mijn kennispartners lever ik moderne WordPress websites waar je trots op kan zijn. Een betaalbaar visitekaartje voor je bedrijf. Naast het verzorgen van een technisch goede website, wordt ook rekening gehouden met gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid. Vanuit de wensen van de klant wordt gekeken waar de website aan moet voldoen om zijn doel te bereiken. Hierbij wordt altijd geadviseerd vanuit de klant. Dit betekend géén onnodige extra’s en een transparant advies.

Portfolio

Benieuwd welke websites al door Trafikk en partners zijn verzorgd? Bekijk dan het portfolio!