Display advertenties

Wanneer je veel mensen wilt bereiken dan maak je gebruik van Google Display advertenties. Deze vorm van adverteren is ideaal voor het showen van een product of dienst aan een grote groep mensen. Display advertenties worden op verschillende websites weergegeven als visuele banners en kunnen een specifieke doelgroep bereiken. Vooral wanneer je mensen onbewust bewust wilt maken en gewoon iets meer naamsbekendheid wilt, dan zijn display advertenties geschikt.

Waarom adverteren?

Je hebt een prachtig bedrijf maar niemand heeft ooit van je gehoord. Omdat je moeilijk de hele dag op straat jezelf aan iedereen voor kan stellen, ga je adverteren om wat bekendheid te creëren. Traditioneel gezien gebeurde dit in een krant of nieuwsblad, maar sinds de komst van het internet is het mogelijk om heel snel hele specifieke doelgroepen te bereiken. Zo wil je natuurlijk dat jou tuinstoelen winkel gezien wordt door mensen die een tuin hebben. In dat geval adverteer je op websites die over tuinen of tuinonderhoud gaan. Zo weet je zeker dat je display advertenties de juiste doelgroep bereikt.

Hoe het werkt

1) Banners maken
Display advertenties zijn visuele banners van je merk, product, of dienst. Google biedt uitstekende maar beperkte hulp bij het maken van deze banners. Je kunt er daarom voor kiezen om op maat gemaakte plaatjes in te zetten. Je moet hierbij wel voldoen aan de juiste afmetingen en redactionele voorwaarden van Google.

2) Account instellen
Als je display advertenties zijn gemaakt, dan ga pas je de juiste biedingen en targeting toe. Zitten je klanten door heel Nederland of alleen in Apeldoorn? Je biedingen baseer je op wat je uit wilt geven en hoeveel weergaven je wilt genereren.

3) Optimaliseren
Vervolgens is het zaak om je advertenties te optimaliseren. Let hierbij goed op de uitgaven, de resultaten, en de mogelijke kansen. Het is mogelijk dit zelf te doen, maar vaak gaat hier veel tijd in zitten zonder dat het echt iets oplevert. Het is daarom verstandig om hier iemand voor in te huren. Dit kan vaak al voor een lage prijs.

Andere advertentievormen

Naast display advertenties biedt Google ook shopping, en search advertenties. Waar search advertenties heel erg inspelen op de directe vraag van de klant, spelen shopping advertenties heel erg in op de directe koopintentie. Deze vorm van adverteren maakt het mogelijk om producten uit je webshop direct op Google weer te geven. Search advertenties zijn juist heel erg geschikt om mensen te bereiken die naar iets specifieks op zoek zijn.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inzet van display advertenties? Neem dan vrijblijvend contact op!