Adverteren op Google

Op nummer één in Google zoekresultaten zonder de hoofdprijs te betalen? Dat kan met Trafikk Online Marketing! Ik bouw, lever, en verzorg advertenties in Google van opbouw tot onderhoud. Op basis van de wensen van de klant maak ik een strategisch advertentieplan. Hierin worden onder andere doelstellingen en advertentie budgetten in vastgelegd. Vanuit dit plan bouw ik vervolgens campagnes op en verzorg ik tevens de technisch noodzakelijk aanpassingen aan de website, zoals bijvoorbeeld de implementatie van de Google Analytics tag. Daarna rest alleen nog het live zetten van de advertenties en claimen van de eerste positie in Google!

Waarom op Google adverteren?

Google is de grootste zoekmachine ter wereld en heeft in Nederland een marktaandeel van ruim 90%. De kans is dus groot dat klanten die online zoeken naar een product of dienst dit via Google doen. Doorgaans wordt hierbij niet verder gekeken dan de eerste pagina van Google, waarbij het merendeel van de klikken op de eerste 5 zoekresultaten valt. Als je dus op wilt vallen is het belangrijk om meteen bovenaan te staan, door te adverteren op Google ben je er zeker van een hoge positie. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie (SEO), waarbij resultaten vaak pas op langere termijn zichtbaar worden, leveren advertenties op Google direct resultaat. Zo weet je dus meteen wat je investering doet.

Hoe werkt adverteren op Google?

Google advertenties werken op basis van zoekwoorden. Advertenties worden zichtbaar zodra iemand via de aangegeven zoekwoorden iets zoekt op Google. Elk zoekwoord doet mee aan een advertentieveiling, het zoekwoord met het hoogste bod wordt weergegeven. Daarnaast telt ook de advertentierelevantie mee in de veiling, wat voorkomt dat alleen grote partijen met een groot budget kunnen adverteren op Google. Zo kun je bijvoorbeeld met een lager bod maar hogere relevantiescore dus hoger worden weergegeven dan iemand met een hoger bod. Er zijn meerdere manieren om te adverteren op Google.

Search advertenties zijn betaalde zoekresultaten die op basis van een zoekwoord zichtbaar worden. De eerste vier resultaten zijn vaak betaalde advertenties. Deze vorm van adverteren is ideaal als je klanten wilt bereiken die op zoek zijn naar een specifiek product. Lees meer >

Display advertenties worden weergegeven op verschillende websites op het internet, op YouTube, of in mobiele apps. Display advertenties worden opgebouwd uit afbeeldingen waarmee je iets kan laten zien. Denk hierbij aan je merknaam of een nieuw product. Deze vorm van adverteren op Google is vooral geschikt als je meer bekendheid en bereik voor je merk wilt. Lees meer >

Shopping advertenties zijn vooral geschikt voor webshops die hun producten via Google advertenties willen verkopen. In feite is dit een betaalde prijs vergelijker waarbij producten op basis van een zoekopdracht zichtbaar worden. Dit is een ideale manier om makkelijk en snel meer producten te verkopen. Lees meer >

Werkwijze Trafikk

Communicatie staat voor mij centraal, ik hanteer dan ook een persoonlijke aanpak. Samen met de klant bepaal ik wat de belangrijkste doelstellingen zijn. Hieruit volgt een persoonlijk advies waarbij ik samen met de klant een plan van aanpak opstel. Ik creëer transparantie door de klant van opbouw tot onderhoudt nauw te betrekken bij alle werkzaamheden en handel hierbij als kennispartner. Zowel in een adviserende als uitvoerende rol denk ik mee bij de vertaalslag van offline naar online kanalen. Daarnaast hanteer ik een ‘no-nonsense’ beleid en adviseer ik altijd vanuit de behoefte van de klant. Geen onnodige extra’s of mooie beloftes, maar goudeerlijk advies op maat.

Meer weten?

Wil je online beter gevonden worden? Neem dan vrijblijvend contact met me op. Ik help je graag verder!